Kopaonik dobija novu garažu i helidrom do sledeće skijaške sezone
U jeku turističke sezone, često se događa da parkiranje na Kopaoniku bude veliki problem, naročito ako želite da ostavite svoje vozilo negde u centru. Zbog snega, parking mesta često su zatrpana, a ispred hotela su gužve.
Najpoznatiji srpski skijaški centar trenutno ima 12 garaža, sa ukupno 1.200 parking mesta.
U novoj ski sezoni, to će se promeniti, jer Skijališta Srbije planiraju da izgade garažu sa minimum 200 parking mesta, kod Vojnog doma na Kopaoniku. Osim garaže, Skijališta planiraju izgradnju i helidroma u okviru ovog projekta.
Izrada tehničke dokumentacije (idejnog rešenja u tri varijante; idejnog projekta sa studijom oravdanosti i predlogom sistema upravljanja naplatom; glavnog projekta; izvođačkog projekta; projekta izvedenog objekta), kao i izgradnja garaže i helidroma u ski-centru Kopaonik poverena je konzoricijumu koji čine preduzeća M Enterijer gradnja iz Beograda, Mašinoprojekt Kopring Beograd, Jadran Beograd i Neo aerodromes engineering.
Odluka o dodeli ugovora doneta je krajem prošlog meseca, a u uskoro se očekuje uvođenje u posao.
Tačan datum početka gradnje, kako su nam rekli u Skijalištima, još nije poznat, ali se očekuje da to bude do početka leta, kako bi garaža do skijaške sezone bila u funkciji. Vrednost ove investicije je 387 miliona dinara sa PDV-om (oko 3,1 mil EUR), a projekat se finansira iz sredstava Skijališta Srbije i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Lokacija Vojnog doma je odabrana, jer je usaglašena sa Pravilnikom o minimalnim tehničkim uslovima za uređenje, obeležavanje i održavanje skijališta, gde je propisano da parkiralište treba planirati u neposrednoj blizini ulaza u skijalište (do 500m), objašnjavaju naši sagovornici.
Garaža sa više etaža
Predviđena je garaža za minimum 200 mesta raspoređenih na više etaža, sa planiranim parkiranjem i na krovu poslednje etaže. Na tom nivou predviđena je i zaštitna ograda, uklopljena u izgled fasade.
Ostavljena je i mogućnost dodavanja još jednog nivoa za parkiranje i natkrivanje ploče poslednje etaže, lakom konstrukcijom, čija gradnja nije predmet ove nabavke. Tim proširenjem kapacitet garaže bi se povećao za minimum 100 mesta.
Predviđen je i dovoljan broj mesta za osobe sa invaliditetom i smanjenom pokretljivošću, parking mesta za osobe sa invaliditetom planirana su u prvom nivou.
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, garaža će imati sistem za odleđivanje i otapanje ulaznih i svih ostalih rampi. Osim toga, za garažu su predviđeni infrastrukturni elementi – hardverska oprema, komunikaciona veza i softveri koji treba da obezbede efikasno upravljanje raspoloživim parking prostorom, ulazno-izlaznu kontrolu, naplatu na lokaciji, daljinsku naplatu, mogućnost rezervisanja parking mesta, praćenja zauzetosti parkinga i sl. Sistemi i ugrađena oprema moraju zadovoljiti uslove rada na niskim temperaturama i podržavati rad preko korisničkih mobilnih aplikacija.
U sklopu garaže postojaće i samouslužna perionica za pranje dva vozila istovremeno sa automatskom naplatom bez operatera.
Helidrom
Helidrom sa pratećim prilazom predviđen je za vazduhoplovno vozilo MI 17. Prateći prilazi, neophodne instalacije i objekti-kontejneri za smeštaj opreme će zadovoljiti uslove za letenje i povezivanje na sistem vazdušnog saobraćaja koji organizije SMATSA, u skladu sa Zakonom o vazduhoplovnom saobraćaju, Pravilnikom o uslovima i postupku za izdavanje saglasnosti za korišćenje aerodroma, odnosno helidroma, domaćim i inostranim standardima i preporučenom praksom za ovakvu vrstu objekata i ostalim tehničkim propisima.
Predmet projekta su i pristupne saobraćajnice u neposrednoj blizini parking garaže i helidroma – regulisanje, vođenje saobraćaja, definisanje zona sa posebnim režimom saobraćaja, definisanje stacionarnog saobraćaja po kategorijama korisnika, ugradnja potrebnih elemenata horizontalne i vertikalne signalizacije.
Kada je reč o drugim novinama na Kopaoniku, iz Skijališta Srbije najavljuju da u narednom periodu planiraju gradnju nove staze na Krčmaru, osvetljenje staze Karaman greben za noćno skijanje, kao i osvetljenje boba na šinama.
Izvor: eKapija
Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.
Write a comment