Do 10.000 ležajeva u Brzeću, ali i omladinski i sportski centar, etno zone
Sekundarni turistički centar Brzeće sa Gočmancem na teritoriji opštine Brus utvrđuje se sa sledećim kapacitetima i sadržajima:
- 10.000 turističkih ležaja – 8.000 u Brzeću i 2.000 u Gočmancu, sa preporukom sadržaja i odgovarajućom raspodelom kapaciteta na sledeći način: hoteli, turistički apartmani, omladinski centar (Junior), odmarališta, pansioni/vikend kuće, privatan smeštaj;
- javni servisi i službe u funkciji turizma – parkinzi i garaže, trgovina, ugostiteljstvo, tehnički servisi u funkciji smeštajnih, javnih i sportsko- rekreativnih sadržaja, polivalentna sala, uređena etno-zona starih vodenica sa etno-klubom i eko-klubom, omladinski centar sa sportskim kampovima, kongresnim sadržajima i drugo, turistički klub, turistička organizacija, recepcija TC Kopaonik i drugo;
- od sportsko-rekreativnih sadržaja predviđeni su: sportsko-rekreativni centar sa polivalentnom sportskom salom, solarijumom, otvorenim klizalištem, terenima za male sportove (mali fudbal/rukomet, košarka, odbojka, tenis) i sportskom klubovima (klizački, tenis i drugo), sportski kompleks omladinskog centra (otvoreni tereni za male sportove i klizalište) i disperzovani rekreativno-zabavni sadržaji organizovani u klubovima (safari, konjički, biciklistički, ski/roler i drugo).
U planu se navodi da je alpsko skijalište koncipirano kao jedinstven, povezani sistem žičara i ski-staza, od Đorđevića, Crne Glave i Krive Reke na severu, do Lisine i Belog Brda na jugu, odnosno od Jošaničke Banje na zapadu, do Brzeća i Paleža na istoku, na teritorijama opština Raška, Brus i Leposavić.
Pored planiranog kružnog puta mreža postojećih puteva biće upotpunjena izgradnjom novih deonica i to na Jarmu, planirana je izgradnja saobraćajnice do lokaliteta „Crni jelak“ u funkciji planiranih sportskih i turističkih sadržaja dužine od oko 1,1 km, i od Brzeća/Mramora do Duboke/polazište žičare „Krčmar“ dužine od oko 4,5 km.
Planirana trasa električne zupčaste-planinske kružne železnice oko područja NP Kopaonik, koja se najvećim delom nalazi u koridoru planiranog kružnog puta imala bi dve glavne stanice u: Krivoj Reci i Jošaničkoj Banji.
U kategoriji sekundarni opštinski centri planirani su Jošanička Banja kao tradicionalno naselje i sekundarni turistički centar, i Suvo Rudište kao novi, specifični visokoplaninski centar u sklopu TC Kopaonik u opštini Raška i Brzeće kao novi sekundarni turistički centar u opštini Brus.
Područje Plana generalne regulacije je podeljeno na šest prostornih celina:
- CELINA 1 – prostorna celina sever – stanovanje u severnom delu plana (oko 40 ha);
- CELINA 2 – severna turistička zona (oko 14 ha);
- CELINA 3 – centralna zona turizma Bela reka (oko 13 ha);
- CELINA 4 – južna turistička zona (oko 51 ha);
- CELINA 5 – istočna turistička zona (oko 10 ha);
- CELINA 6 –zona skijališta (oko 1,3 ha);
Celina četiri obuhvata prostor južno od centra Bela reka uz put Brzeće – Kneževo. Površina ove zone je oko 51 ha. Izgrađeno je oko 10 ha. U okviru ove zone je i hotel Junior. Planirana je izgradnja turističko ugostiteljskih namena.
Turistički kapaciteti su hotelskog tipa, sa velikim učešćem sporta i rekreacije kao prateće namene. Ovo je zona „mirnijeg“ turizma, sa velikim slobodnim površinama. Vikend stanovanje, stanovanje sa poslovanjem su postojeće namene i stečene obaveze u okviru ove celine.
Posebni ciljevi izmena i dopuna plana detaljne regulacije su sledeći:
- stvaranje uslova za razvoj širokog spektra turističkih delatnosti, kao vodeće privredne grane održivog razvoja sekundarnog turističkog centra u okviruNacionalnog parka „Kopaonik“;
- stvaranje uslova za nastavak izgradnje povezanog sistema alpskog skijališta (koje treba da se razvija i u okviru dela naselja koje je u obuhvatu ove Izmene i dopune Plana prema planskom dokumentu šireg područja);
- obezbeđenje adekvatne zaštite životne sredine, u skladu sa režimom zaštite III stepena u Nacionalnom parku „Kopaonik“;
- obezbeđenje prostornih uslova za odgovarajuću saobraćajnu infrastrukturu – drumsku, železničku (električna zupčasta-planinska kružna železnica) i za sredstva vertikalnog transporta – žičare, a prema smernicama iz planske dokumentacije šireg područja;
- obezbeđenje adekvatne komunalne, infrastrukturne opremljenosti prostora, uskladu sa planiranom namenom zemljišta.
Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.
Write a comment